7 סרטים מושלמים ליום חורפי

26.1.2017

חורף היא העונה האהובה עלי. היום הולדת שלי בחורף, יש כריסמס שתמיד ציינו בבית באיזשהו אופן סימבולי וצנוע ועבורי זאת עונה קסומה ואהובה של כירבולים על הספה עם שתיה חמה, פיג'מה חמודה, חתול ואנשים אהובים. אין ספק שכנראה אני מעריכה את החורף מכיוון שאין לנו יותר מדי ממנו. וטוב שכך. כנראה שאם הייתי גרה בארץ קרה יותר הייתי גומעת בשקיקה כל קרן שמש שהייתה נקרית בדרכי. אבל, פה, בשלושה חודשים של "מזג אוויר נעים נעמיד פנים שזה באמת חורף", אנחנו צריכים לנצל כל רגע של סגריריות - התזמון המושלם לבלות קצת זמן איכות בבית.

אז כאמור כשאין חשק לבלות בחוץ והספה, החתול והמפזר חום כבר קבעו איתי פגישה ולא נעים להבריז, מן הראוי לבחור גם בידור קל. בפוסט הזה ריכזתי עבור אותם אנשים שגם מחפשים מה לראות ביום סגרירי כדי לחמם את הלב, את רשימת הסרטים המומלצים שלי ליום חורפי. מזהירה מראש שהרשימה הזו מלאה בסרטים קיצ'יים וקלילים, בעיקר קומדיות רומנטיות שהרבה מהן מבריטניה. אני מאלו שאוהבות לראות את אותם סרטים שוב ושוב. לרוב אני יעדיף לראות סרט מוכר שאני יודעת שאני אוהבת מאשר "להסתכן" בלנסות סרט חדש. כל אחד מהסרטים כאן ראיתי מס' פעמים. חלקם יותר, חלקם פחות, אבל כולם עושים לי טוב על הלב. 


הסרטים המומלצים שלי ליום חורפי וסגרירי


1. יומנה של ברידג'ט ג'ונס: אחד הסרטים האהובים עלי בכל הזמנים המגולל באופן משעשע ביותר את חייה של הרווקה בת ה-32 ברידג'ט ג'ונס. ויש שם עוד כמה דברים שהופכים את הסרט הזה למושלם כמו המבטא וההומר הבריטי, וכמובן יו גרנט כשהוא בשיא הקריירה שלו - יאמי. מאז שהוא יצא בשנת 2001, יצאו עוד 2 סרטים, את השני ראיתי מס' פעמים בודדות ואת השלישי שיצא ב-2016 ראיתי רק פעם אחת (מוכרחה להודות שהוא היה מוצלח משחשבתי). שניהם חמודים אבל הראשון הוא הדבר האמיתי ללא ספק.

הסרטים המומלצים שלי ליום חורפי וסגרירי


2. רווק פלוס ילד: עוד סרט עם יו גרנט, מ-2002. אחד הסרטים היפים והחמודים. סיפורו של הילד מרקוס שפוגש את וויל (יו גרנט) והקשר המיוחד שנוצר ביניהם. סרט מהמם, מרגש, שמציג מעט דרים לא פשוטים אבל עדיין מצליח להישאר אצלי בקטגוריית הסרטים הקלילים והחמודים שפשוט כיף לראות. אם תהיתן איך נראה הילד היום, תופתעו לדעת שהוא נראה כך, כן כן, ושיחק בין היתר גם בסדרת הסרטים אקס מן. 

הסרטים המומלצים שלי ליום חורפי וסגרירי


3. אהבה זה כל הסיפור: הסרט האחרון עם יו גרנט מבטיחה! סרט מקסים משנת 2003, שמתרחש סביב תקופה הכריסמס. הסרט עוקב אחרי סיפורן של 8 דמויות, כל אחת מתמודדת עם אהבה מול דמויות אחרות בדרך שונה. תסמכו עלי שאם אתן חובבות הז'אנר - זה סרט חובה. הוא קסום וחמוד ויש שם עוד כמה שחקנים נהדרים כמו ליאם ניסן, קולין פירת', קיירה נייטלי ואלן ריקמן. לחובבות הסרט, לאחרונה נתקלתי בכתבה בבאז פיד עם כל מיני עובדות מעניינות אודותיו, מוזמנות להציץ.

הסרטים המומלצים שלי ליום חורפי וסגרירי

4. שכחו אותי בבית: כנראה הסרט הישן ביותר ברשימה, מ1990. קלאסיקה שבוודאי כולכן מכירות עוד מהתקופה שהיו משדרים סרטים בערוץ 2. מי שעוד לא ראתה כמובן לרוץ לראות, חבל לפרט הצפיה היא חובה. ראיתי אותו אולי 1000 פעם במהלך השנים, אני אוהבת אותו כי הוא גם בתקופת הכריסמס, הכל מלא בשלג ובאווירה חורפית והוא כמובן מצחיק אבל גם קיצ'י שעושה כזה aww בסוף. כמובן המקורי הוא המוצלח ביותר מהסדרה, אני לא חושבת שהצלחתי לעקוב אפילו כמה סרטים יצאו אח"כ בכל מיני גרסאות אבל עזבו אתכן, המקורי הכי טוב.

הסרטים המומלצים שלי ליום חורפי וסגרירי


5. החופשה: אמנם התרגום של הסרט הוא ממש התרגום המילולי אבל למה באנגלית הכל נשמע יותר טוב? עוד קומדיה רומנטית שיצאה ב-2006 שמספרת את הסיפור של שתי נשים, אחת בארה"ב ואחת באנגליה שמחליפות בתים וכל אחת מכירה בחור ו... נו. השאר היסטוריה. הקאסט מעולה והסרט פשוט מתוק. אני אוהבת אותו כי יש בו הכל, שמחה עצב לב שבור , והכל חמוד וקליל . הוא לא קורע מצחוק אבל הוא משאיר אותך עם חיוך בסוף. וכמובן שג'וד לאו פה חתיך הורס אז באמת לא כדאי לוותר. 

הסרטים המומלצים שלי ליום חורפי וסגרירי


6. 500 ימים עם סאמר: עוד סיפור על אהבה, על בחור בשם טום, שמתאהב בבחורה בשם סאמר, יפהפייה, מצחיקה ומושלמת אבל גם מוזרה ומתוסבכת עם עצמה. הסרט עשוי נהדר, הקאסט טוב והסאונדטרק מגניב. הוא פחות חורפי באווירה שלו אבל הוא עדיין נכנס לרשימה מכיוון שהוא סרט שכיף לראות שוב ושוב והוא גם מתוק להחריד. תאהב אותו מי שאהבה את "החופשה" רק מינוס תפאורת החורף. 

הסרטים המומלצים שלי ליום חורפי וסגרירי


7. יש לך הודעה: כמה שאני אוהבת את הסרט הזה. מרגיש כמו לפני 200 שנה מבחינה טכנולוגית, למרות שהוא מ-1998, שזה האמת כבר כמעט 20 שנה (וואו! אני מרגישה זקנה פתאום). כשמג ראיין עוד נראתה כמו בנאדם וטום הנקס נראה ילד. איך אפשר שלא לאהוב את הסרט הזה, שמציג את האינטרנט בעידן תמים שבו עוד אנשים התכתבו עם סתם אנשים מהעולם, כשעוד היו קיימות יותר חנויות ספרים קטנות, קסומות ואותנטיות כמו החנות בסרט, ועוד הרבה דברים שהופכים את הסרט הזה לסרט שאתן רוצות לראות כשבא לכן להיכנס לעולם שכולו קיצ' ודברים חמודים.



יש עוד כל כך הרבה סרטים מעולים כמו נדודי שינה בסיאטל, ו-10 דברים שאני הכי שונאת אצלך, ונוטינג היל, ומתנה בלתי אפשרית ו... עוד כל כך הרבה (ועוד בכלל לא התחלתי לכתוב על סרטים של דיסני ופיקסאר). אבל כרגע משתפת אתכן באלו שמצאתי את עצמי חוזרת אליהם שוב ושוב ושוב פשוט כי הם עושים לי טוב על הלב ומשאירים אותי עם תחושה כיפית.
כל כך הרבה סרטים וגם סדרות היום מאוד כבדים ומתוחכמים ומנסים לחדש ולראות משהו חדשני עם גרפיקה מטורפת. ודווקא אני מוצאת את עצמי מתחברת לסרטים שפשוט יש בהם סיפור אהבה או סיפור אנושי מאוד יפה וגם לא מאוד מאוד כבד. לא תמיד אני רוצה לראות סרטים כמו 12 שנים של עבדות למשל שהוא מעולה וחזק אבל הוא כבד. לפעמים בא לי פשוט לראות משהו נחמד שישפר לי את המצב רוח במיוחד ביום חורפי גשום וקר.

תודה שקראתם, אם יש לכם עוד המלצות, אשמח לקרוא בתגובות :)

CONVERSATION

1 תגובות:

  1. שכחו אותי בבית פשוט קלאסיקה מעולה. אני מת על כל סדרת הסרטים .תוכן מקורי ומוצלח. אפילו כשצפיתי בזה כשעוד רק הייתי ילד אני זוכר שממש נהניתי, זה היה מאוד חדשני לתקופה דאז. החופשה טרם ראיתי, אבל נשמע מאוד מעניין, מת על קמרין דיאז. יש לך הודעה נשמע גם מעולה, מפתיע אותי לראות סר של טום הנקס שעוד לא ראיתי, איזה כיף- אראה כמעט בטוח. יש עוד המלצות לסרטים מהסוג הזה שכתבתי באתר Kicky, קלאסיקות וגם סרטים יותר חדשים, ממליץ להסתכל :)

    השבמחק

Our Team